Back Home

17 september 2019 - Rotterdam, Nederland

Eerlijk is eerlijk, ik ben alweer 3 weken thuis. Nu bekruipt me lichtelijk het gevoel van Karel de muis, die iedereen schreef over zijn avonturen in verre landen, terwijl hij gewoon op zijn zolderkamer verbleef. Deze verhaaltjes hebben we vaak aan de kinderen voorgelezen.

Maar hoewel achter mijn laptop, put ik toch uit mijn eigen herinneringen. Toen Husby and Son eenmaal gearriveerd waren, kon het avontuur met z'n drieën losbarsten.

Foto 05-08-19 06 11 55

Dit bracht ons naar Koh Rong Island, een bounty-island pur sang. Om daar te komen, moet je een ongewisse reis maken langs de lelijkste stad ooit, Sihanoukville.

Sihanoukville.3Sihanoukville

Onduidelijkheid was of er boot vertrok, wanneer, en welke boot dan ons naar het bountyresort zou brengen. In dit gewirwar van krioelende mensen op de pier ving Son nog een paar Pokemons. Paar jaar geleden heel populair, hij en zijn vrienden vinden het nog steeds leuk. Zeg maar een soort van geo-catching maar dan in een app met pokemons.

Uiteindelijk vonden we een prutsbootje waar veel te veel mensen op moesten. En wat is het dan lastig om een grote samsonite bij te hebben voor maanden werken en reizen, zeker als je van een hoge pier in dat speedbootje moet springen!

Naar de ferry inSihanoukvilleHaven Sihanoukville

We verbleven op Koh Rong Island bij Coconutbeach. Klinkt erg idylisch. Helaas deed de  moessoen zijn werk, het regende constant. Ook dan zag het er nog redelijk idylisch uit, maar we bleven toch maar droog binnen zitten.

Coconutbeach 3Coconutbeach2

Coconutbeach

In de jungle stond het volgende avontuur op ons te wachten: een trektocht, autopech op de terugweg, een lift achterop een truck, het begon te hozen, dode varkens achterop een brommer. Heel jammer dat het niet meer lukt om video's up te loaden. Onderweg kwamen we langs gebieden waar nog steeds landmijnen worden gezocht opgeruimd. Een soort geocatching maar dan met landmijnen :-(. Bij gedetecteerde landmijnen werden rode driehoekjes geplaatst,

23A9C16E-8AAD-4B67-9DC8-93DDCD8CEB6B 76C531CA-BC33-47F1-AC65-AE8F9C2F4EE7

Ondertussen bezig met werken voor de women-empowerment, ook nu thuis nog. Wat is het toch leuk om voor een goede zaken je in te zetten!

Hoe is het dan om thuis te komen? Nou je merkt dat alles gewoon is doorgelopen terwijl ik weg was. Trots op mijn gezin, dat ging super!

Een tijdje weg is ook een soort van opruiming: dingen houden vanzelf op. Dat maakt ruimte voor een aantal hele leuke nieuwe dingen.

Hoe was het om zo alleen op reis te gaan? Nou van te voren keek ik er tegenop. Spannend, iets nieuws, wat zal het me brengen? Nu denk ik, dat gaat heel gemakkelijk! Over de hele wereld liggen goede doelen en avonturen te wachten op mij/ ons. Het is een soort geo-catching in avonturen.

Wat een aantrekkelijk idee!

Allemaal bedankt voor het lezen van mijn blog, en alle leuke reacties die ik heb mogen ontvangen. Het is ontzettend leuk om dat allemaal zo te delen!

Ik meld me weer als er op dit front weer iets te beleven valt.

Dank!

1. Viviane:
    Welkom! :)
  2. Maria:
    17 september 2019
    Wat een mooi laatste hoofdstuk, alles is weer rond. En het smaakt dus naar meer....
    Tot binnenkort!
    GroetjesXXX
  3. Irma:
    17 september 2019
    Iedereen heeft op zijn / haar manier genoten van je aan / afwezigheid
  4. Mileen:
    17 september 2019
    mooi eindverhaal, Petra. Behalve Karel de Muis is er ook het prachtige verhaal van Biesheuvel. Reis door mijn kamer.

Biesheuvel gaat van voorwerp naar voorwerp in zijn kleine kamer. Elk voorwerp heeft een persoonlijke geschiedenis en voert hem ver weg in de tijd en over de wereld.
    Die spulletjes van jou zullen nu ook wel her en der in jullie huis staan? Heel leuk dat ik mee kon reizen per blog! Toffe en toch ook wel moedige ervaring!
  5. Chris:
    17 september 2019
    Fijn Petra. Mooi verhaal!
  6. Marion:
    17 september 2019
    Welkom thuis Petra, je verhalen zijn prachtig.
  7. Lucy:
    17 september 2019
    Wat fijn dat je zo opgewekt thuisgekomen bent en met zoveel voldoening kunt terugkijken op het avontuur en ook op wat je bereikt hebt! Ik heb het idee dat ik (door eigen drukte) hier en daar wat van je verslagen heb gemist, maar eind goed, al goed, dus....het belangrijkste mis ik niet. Hoop dat zich binnen afzienbare tijd de mogelijkheid aankondigt om nog eens live je aanvullende verhalen te horen!
  8. Rian van Nistelrooij:
    17 september 2019
    Bedankt voor het delen van je mooie (reis)verhalen!
  9. Natascha:
    17 september 2019
    Weer veilig thuis, dat is fijn. Je verhalen waren ook fijn om te lezen. Dank.
  10. GSCM:
    18 september 2019
    Mooi dat het een zó positieve ervaring oplevert!
  11. Elies:
    18 september 2019
    Thanx!, Petra en wellicht tot binnenkort.
  12. Irene:
    19 september 2019
    Hi Petra,
    Goed om te lezen en je voert mij ook deels terug naar mijn eigen ervaringen. Spannend, heerlijk en zinvol plus nodig. Ook het reizen zelf maakt je een ander mens. Hou het vast! Nou heb ik makkelijk praten, want ik zit nog in Zuid-Oost Azië. Dit keer met mijn jongste dochter voor een maand in Vietnam. Nog even en dan ga ik ook het - hoe -was-dat-ook-alweer-in-Nederland ervaren. Mooie herinneringen zijn er om niet te vergeten. Dat heb je op deze wijze goed gezekerd.
  13. Nell:
    19 september 2019
    Heerlijk leesvoer Petra, en dank voor 't delen van je kleurrijke avonturen.

Fijn dat Husby & Son ook nog even met je meegeproefd hebben in Cambodja.

Ben benieuwd hoe 't verder zal gaan met 't project in Cambodja. Super dat je van huis uit nog betrokken blijft voorlopig.

Op naar 't volgende avontuur!